Džaiblogs
  
Apple nogalinās Finderi?  (47)
Viskas
 2010-03-31
Paliek arvien interesantāk. Pēc iPad parādīšanās sāku fantazēt par iespējamu nākotni, kur dators, kādu mēs to pazīstam šodien, varētu pilnībā izmainīties. Lūk parādījusies vēl viena doma šajā pašā virzienā, turklāt no bijušā Apple darbinieka.

Ideja tātad ir tāda, ka nākamajā Mac OS (nez vai tam vēl būs X) varētu principiāli mainīties interfeiss - lietošanas vide. Un kā galvenais satraukums būtu Finder neesamība. Tiem, kas otrā pusē -Finder ir Explorer līdzinieks, failu pārlūks un vispār princips kā tiek organizēta OS failu sistēma. Ko tas nozīmē, ja nebūs vairs iespēja pašam rosīties, nu - veidot mapes, kopēt failus utt. Pirmajā brīdī liekas kaut kāds neiespējams murgs, bet ja tā padomā, tad tiešām iPhone jau mūs pie tā ir pieradinājis. Nav failu, ir tikai aplikācijas, kas darbojas ar dokumentiem, savukārt dokumenti ir pieejami visām aplikācijām, kam to vajag (bildes, mūzika, utt). Un mums nav nemazākās jausmas kā reāli ir veidota iPhone failu sistēma. Un patiesībā mums tas nemaz nerūp...

Kas līdzīgs daļēji notiek jau tagad ar iTunes un iPhoto. Divas galvenās lietas, pie kā jaunie svičeri nespēj pierast. Kā tā dators pats kaut kur saliek manus fialus? ES gribu noteikt kur kam jābūt... Patiesībā nav nekā ērtāka par šiem risinājumiem. Tiesa, ja tas attieksies uz VISU sistēmu, tas jau kļūst satraucoši. Kā mēs spētu darīt tās lietas ko daram šodien, ja mums nebūs pat Desktopa, kur samest pagaidu lietošanas failus? Grūti iedomāties. Bet varbūt, ka varēsim, un varbūt, ka varēsim strādāt daudz ērtāk kā šobrīd. Kas to lai zin.

Katrā ziņā man ir prieks, ka ir vismaz vīzijas par to, ka datora vide mainīsies. Jo pašreizējā ideja ir veca kā pats dators, un ir izsmēlusi sevi. Mainoties tehniskajām iespējām un - kas pats galvenais - domāšanai, iespējams, ka idejiski jauna OS pilnībā mainīs veidu kā mēs strādājam ar datoru. Uz labo pusi, cerams.

Protams, vienmēr būs hardcore gīki, kam vajadzēs mazu zaļu ekrānu un komandrindas.

Šeit vairāk par Finder izzušanas baumām: Posterous Founder Predicts The Death Of The Finder
  
komentēt
    ubalodis       2010-03-31, 13:08
- Man kā 1/2 "gīkam" palīdzēs terminal .
atbildēt
    Aldis       2010-03-31, 13:12
- Varētu jau atstāt pašu Finderi, bet parastai jūzer friendly videi viņu iespējams tiešām nevajadzētu.

Krekotam (jailbreak) iPhonam jau arī iespējams lejuplādēt iFile, vai MobileFinder. Tas vairāk noder piemēram man, kam patīk ielīst sys failos - un kaut vai latviskot kādu programmu... Tomēr tas ļauj mazliet brīvību iekārtot savu darba vidi =] Bet tas tiešām netiek lietots kā primārais tūlis lai es rakātos pa iPhone. Un salīdzinoši reti tiek lietots.
atbildēt
    Normunds       2010-03-31, 13:46
- Nedomāju, ka finder varētu pazust pavisam, drīzāk tas paliks sekundārs.

Un varbūt arī ne. Jau pašlaik finder funkcionalitāte pateicoties quick look ir tik tuvu ideālam, ka grūti iedomāties kaut ko uzlabojamu.
atbildēt
       Jealousy >Normunds       2010-03-31, 13:48
- Ja vēl visi (jo īpaši jaunie) Apple lietotāji iemācītos lietot Quciklook, pasaule vispār būtu daudz skaistāka
atbildēt
          Normunds >Jealousy       2010-03-31, 13:49
- Man nezin kāpēc galva par viņiem nesāp, pietiek, ka es pats to lietoju
atbildēt
             Jealousy >Normunds       2010-03-31, 13:58
- Man sāp, jo nespējot izbaudīt visu ko Macs dod, viņi redz tikai virspusi, kas ir vienkārši spīdīga mantiņa, kas nedara to ko cilvēks grib (tobiš, pie kā ir pieradis windā)
atbildēt
                budzis >Jealousy       2010-03-31, 14:20
- Bet ta ir ar visam OS. Bet makam lielaka problema nav vis OS, bet gan bezjedzigi dargie dzelzi.
atbildēt
                   Jealousy >budzis       2010-03-31, 14:25
- ne par to stāsts. nauda "bezjēdzīgi dārgajiem dzelžiem" redz cilvēkiem atrodas. bet vēlme mēģināt saprast jauno sistēmu, nevis (bezjēdzīgi) mēģināt sistēmu piespiest strādāt pēc vecajiem ieradumiem, diemžēl nav katram...
atbildēt
    Aiki       2010-03-31, 13:50
- Man šķiet, ka suverēnās izvēles tiesību (piem. kur stāv mani faili) nodošana sistēmai ilgtermiņā novedīs pie nelāgiem rezultātiem. Kā jau parasts, tie visspilgtāk izpaudīsies krīzes situācijās (kaut kas steidzami jānokopē, jāizglābj no ļaunā hakera, jānoslēpj...).
Sākuma līmeņa lietotājs protams plaukšķinās rociņas, jo viņam 100 gadus nekas tāds nebūs jādara, bet nākamā paaudze, kas izaugs uz šādiem dzelžiem, vairs nezinās, ka tā vispār kādreiz varēja.
atbildēt
       budzis >Aiki       2010-03-31, 14:22
- Un ko tu gribi? Apturet progresu, kur visa notiek totala specializacija? Kadreiz autinja ari katrs pats vareja list un kimereties - tagad pat ne katra servisa to uzdrosinas darit
atbildēt
          Aiki >budzis       2010-03-31, 15:22
- Attopies, tak Ne jau progress ir jāaptur. Viņš ir jāvirza tanī gultnē, kurā pašam lietotājam ir tiesības lemt, kas notiek viņa devaisā.

Utopisks piemērs. Ir kaut kāda mūzika tev tur uz ipodpadpeda, nolems ļaunais AKKA ar LMT sadarboties, aizsūtīs uz tavu aparātu SUPERkodu un nomirs visa tava mūzika. Beigsies derīguma termiņš. Un apklusīs Radiohead austiņās.

Un par autoservisiem. Ja kādreiz man kaimiņgarāžas Žora par piecīti pusasi mainīja, tad tagad man tas ir jādara autorizētā servisā pa 15 Ls/h + detaļa, jo savādāk es zaudēju garantiju. Manam makam labāk patika pirmais variants
atbildēt
             Jealousy >Aiki       2010-03-31, 15:24
- Nejauc organizētību ar ārēju kontroli.
atbildēt
                Aiki >Jealousy       2010-03-31, 16:21
- Es nejaucu. Vienkārši viens izriet no otra. Tie kas organizē, parasti arī kontrolē. Ja kāds tavā vietā visu jau ir saorganizējis, tad...

Nē, nu labi. Es jau neperos. Man tīri cilvēciski un arī vienkārši personīgi nepatīk, ka manā vietā kāds lemj ko jā un ko nē. Bet es zinu daudzus, kam tas ļoti patīk. Nav jādomā.
atbildēt
       Boo >Aiki       2010-03-31, 23:44
- So windows-thinking

es arī kādreiz cietni dalīju divās partīcijās un nakts vidū zināju datu glābšanas plānu

tagad - mac, time machine, iphone (kontakti, bookmarki) - un nekādu raižu
atbildēt
          Aiki >Boo       2010-04-01, 08:59
- Man pietiek ar to, ka darbā man ir maks, so mājās es labāk atļaujos situāciju tomēr konrolēt. Jā, piekrītu - maziem bērniem, endjūzeriem, blondām birojgalvām vai penšiem tas viss ir nafig, bet ļaudīm, kuri mīl piratēties, paurķēties vai salauzt kaut ko, aiz nav ko darīt salikt HDD raidā vai sapārot videokartes - .... hmmm... laikam ka nē.
Bet visādi citādi - veči, uz priekšu! Karogu jums rokās! Arī virtuves kombainu izgudroja, lai atviedlotu mājsaimnieču darbu!
atbildēt
             Boo >Aiki       2010-04-01, 12:46
- Man patīk urķēties, bet tikai ar Mac ienākšanu urķēšanās ir kļuvusi radošāka - ar domu : urķēšanās tieksme ir novirzīta citās daudz produktīvākās lietās un vietās
atbildēt
    budzis       2010-03-31, 14:17
- Man jau liekas, ka pamazam viss aizies "makonjos" - vai nu izmantos publiskos (Google, Live utt), vai ari katram bus majas serveris, bet visadas tabletes un telefoni bus ka klienti.
100mbitu internets jau padara satura glabasanu uz serveriem gandriz tikpat pieejamu kaa arejo disku vai lokalo tikla disku.
atbildēt
       Jealousy >budzis       2010-03-31, 14:23
- O jā, tā vīzija ir skaidra. Dati būs mākoņos un ierīces būs tikai interfeiss piekļūšanai.
atbildēt
          Ha >Jealousy       2010-03-31, 16:25
- šim variantam vēļ apmēram 6-7 gadi.
atbildēt
          Boo >Jealousy       2010-03-31, 23:41
- Šitas būs tikai tad, ja tiks atrasts reāli mobils net risinājums - bez ātruma ierobežojuma, bez datu ierobežojuma, bez teritorijas ierobežojuma.
atbildēt
             Jealousy >Boo       2010-04-01, 07:42
- viens otru piespiedīs līdz tam nonākt. tiesa, nebūs viegli, jo mobilo operatori tāpat kā ierakstu kompānijas pieraduši dzīvot pēc shēmas ar vājprātīgu peļņu, un tik drīz nepadosies jaunajām prasībām/vajadzībām
atbildēt
       Boo >budzis       2010-03-31, 23:25
- Vot paskatījos googles os (totāls mākonis) un paskatījos iPad - google iet atpūsties apple ir sapratuši cik daudz kokteilī vajag no mākoņa
atbildēt
    joniss       2010-03-31, 16:50
- Hmm.... dati mākoņos... no vienas puses burvīga ideja... vari tikt klāt visiem saviem failiem no kurienes vien vēlies... no otras.. totāls sviests... man piemēram laukos interneta nav... bezvadu(LMT,TELE2, Triatel u.c.)... pārāk lēns lai rakātos pa mākoņiem...
Par aplikācijām... nu sanāks tā ka Apple(Google, Microsoft u.c) noteiks ko un kā mēs daram(kontrolēs pasauli)... līdz šim neesmu atradis nevienu aplikāciju, kas spētu izdarīt visu ko es vēlos.. vienmēr ir kkas ko viņas nespēj un tā kā modificēt arī viņas nevarēs, jo failiem tikt klāt nevar tad man tas galīgi nepatiktu
atbildēt
    black_data       2010-03-31, 18:28
- Sen bija laiks. Un Maikrasoftam arī.
atbildēt
       Vilx- >black_data       2010-03-31, 22:26
- Es gan teiktu, ka vajag visus 3 - MacOS, Windows un GNU/Linux. Visi trīs atbilst dažādiem lietotāja līmeņiem. Mac ir vislietotājam draudzīgākais, bet attiecīgi, iespējām nabadzīgākais. Linux ir pretējā skalas galā - var dajebko, bet jāmāk skriptus rakstīt. Windows ir pa vidu.
atbildēt
          Boo >Vilx-       2010-03-31, 23:29
- Mac iespējām nabadzīgākais ? Tad jau drīzāk linux. Teiksi scriptus jāmāk rakstīt ? Tad jau programēt arī iemācamies

Btw ubuntu - macos krīzes skartajiem - foreva !
atbildēt
             Vilx- >Boo       2010-04-01, 12:07
- Tieši tā. Linux ir OS programmētājiem. Tāda ir tā ideoloģija saknē, cēlusies no senajiem Unix laikiem. Lai to pilnvērtīgi izmantotu, vajag mācēt programmēt.

Protams, ir jau arī centieni to padarīt lietotājam draudzīgāku (Ubuntu utml.), bet tie nekad nenonāks tur, kur šobrīd ir Windows, vai (gasp) MacOS, jo tas būtu saknē pretrunā ar Linux būtību.

Jā, MacOS ir iespējām nabagākais, jo to lietotājs nevar tik smalki nokonfigurēt kā Windows vai Linux. Tieši tas ir tas, ko Jy šeit raksta - ka nav jāuztraucas par to, kur ir Tavi faili, kā lietas strādā, utml. Jā, lietotājam draudzīgi, bet Tu savu datoru vari lietot tikai tajos 5 veidos, kurus ir paredzējuši izstrādātāji. Tev nav iespējas visu ko "tweakot", "tjūnēt" un "skatīties zem kapota".

Un, lai būtu skaidrs - es nesaku, ka viena OS ir labāka par citu. Visas 3 ir vienlīdz labas un ur vienlīdz nepieciešamas veselīgai OS ekosistēmai. Jo ir dažādi lietotāji, kuriem vajag dažādus softus.
atbildēt
                Jealousy >Vilx-       2010-04-01, 12:16
- Ļauj minēt - tu neesi lietojis Mac?

Es saprotu, ka šis sāks bezgalīgo salīdzināšanu, bet nu c'mon, nevajag gvelzt muļķības par to neiespējamību kaut ko "tjūnēt un tvīkot". Neaizmirsti, ka Mac pamatā ir Unix, un komandrindas joprojām dara visu ko vien vēlies.

Es nevienam nespiežu izvēlēties to vai šo, bet, lūdzu, beidziet izplatīt muļķības un degradēt [radīt nepatiesus] priekšstatus.
atbildēt
                   Boo >Jealousy       2010-04-01, 12:48
- +1
atbildēt
                   Vilx- >Jealousy       2010-04-01, 13:57
- Neesmu. Bet Tu tā lielies ar to, ka tur neko nevar pats redzēt, ka nu...
atbildēt
                      Jealousy >Vilx-       2010-04-01, 13:59
- Nevarēt un nevajadzēt ir atšķirīgas lietas
atbildēt
                         Vilx- >Jealousy       2010-04-01, 17:45
- Bet Tu taču neapstrīdēsi, ka visām 3 sistēmām ir dažādas ideoloģijas pamatā, un tās ir mērķētas uz 3 dažādām mērķauditorijām? Tiesa, piekrītu, Windows šobrīd ir neproporcionāli savācis lietotājus pie sevis (kāpēc - tas ir cits jautājums, un vairāk saistīts ar marketingu). Daļai vajadzētu migrēt uz Linux, un daļai uz MacOS, lai nonāktu dabiskajā līdzsvarā. Bet kopumā pasaulē vajag visas 3 šīs OS.
atbildēt
                veciic >Vilx-       2010-04-02, 10:49
- njaa, twiikoshanas probleemu mac os nav. visam pamataa ir unix (bsd). laikam lieki pieminēt Xcode paplashinaajuma paku, darwin-ports u.c. jaukas lietas. mac os nevienaa acii nav mazaak twiikojams par jebkuru linux. btw, kopā ar Xcode paku, ieguustam iespeeju laist programmas, kam vajag XWindows. respektivii, varam uzlikt piemeeram KDE ieksh maca roku izliekuma jautaajums.
atbildēt
    karuuzo       2010-03-31, 20:56
- Nu man tieši piemērs no dzīves Atsūtīja darbā meilu ar linkiem uz prezentācijām (PPS), biju virtuvē, atrāvu ar iTelefonu. Prezentācija gara, neinteresanta, bet jāiepazīstas. Tagad braucu autobusā uz māju, domāju, jāpaskatās. Atrauju Safari, a šis - downloading... piiiiiiii Nu tas PPS pēc skata uz 2-3 MB varēja svērt. Būtu man pieeja safari kešam, kaut pie "last downloaded", atrautu uz nebēdu, a tā - pus stundu kačā caur EDGE.
Tur jau tā lieta, ka normāli to nevajag, bet pienāk brīdis, ka iestājas piiiiii situācija un tādas iestājas visai bieži, tad tu tikai tā pa īstam "novērtē", ka tu esi dumš lietotājs, kam nekas nav jāzina. Ar W7 jau ir līdzīgi, es viņu neiemīlēju tikai tā iemesla pēc, ka tur viss ir samētāts savādāk un lietotājs tiek pataisīts par muļķi. Beigās tāpat nonāc līdz "atveram regedit..." Ja vēl tāda "regedit" nav, nu tad vispār - uz servisu. Vo, beigās nonāksim turpat, kur autiņi

m
atbildēt
       Boo >karuuzo       2010-03-31, 23:37
- Cik pazīstami esmu izdzīvojis veselai paaudzei verķu, kas itkā var, bet reālā dzīvē lietas, kam teorētiski jāaizņem 2min pārvēršas par jebļu 2 stundu garumā. Iphone nevar šito - that's it • Atslābstam un izbaudam brīvdienas, braucienu, whatever. Pasaule neapstāsies dēļ tava pps. To ko iphone dara, tas dara ekselenti - pārējais ir lielajam brālim - kompim.
atbildēt
          viess >Boo       2010-04-01, 16:21
- Pasaule neapstāsies dēļ tava pps. - ir protams patikami apzinaties, ka visi var uz tevi pagaidit, jo tu neesi izlasijis to ko tev vajadzeja izlasit, bet realitate ta ir produktivitates samazinasanas - cilveks sava butiba ir slinks un, ja vien var, atrast kadu iemeslu kaut ko nedarit, tad tas tiek izmantots - tad sanak, ka jauna i-os vizija ir par to. Atceros studiju laikus, kad kads grupas biedrs attaisnoja lekcijas kavejumu ar to ka vilcienam riepa bija spragusi - fizikas pasniedzejs joku nesaprata un grupas biedram nacas ilgi un gruti semestri nokartot - tagad aktualais attaisnojums visam kibelem acimredzot varetu but - a man iphone/ipad to un sito ...
atbildēt
    zorgs       2010-03-31, 23:51
- Debīlākā ideja ever... drīz Stīvs atstās vispār vienu pogu datoram un skatīsieties ko ļaus.
atbildēt
       Boo >zorgs       2010-04-01, 12:49
- Follija cepurīte nespiež ?

Es arī esmu paranoiķis, tomēr ir taču kaut kādai robežai jābūt
atbildēt
    kintu       2010-04-01, 12:50
- Domāju, ka ideja ir forša, taču raksta autors tā arī nav spējis pastāstīt, kā tad darbosies jaunā failu organizācija. Varbūt to var secināt pēc iTunes, bet es iTunes nelietoju, jo nav vajadzības. To vienu reizi, kad intereses pēc instalēju, interfeiss izskatījās pēc murga.

Domāju, ka būs "labels" sistēma, līdzīgi kā gmail. Būtībā folderi tiek aizstāti ar labels. Atšķirība ir tajā, ka labels var būt vairāki. Failus var organizēt pēc piederības noteiktiem projektiem utt.
atbildēt
       Jealousy >kintu       2010-04-01, 12:52
- Kā tieši tu iedomājies, lai autors pastāsta par kaut ko, par ko vispār ir tikai baumas idejas līmenī?
atbildēt
          kintu >Jealousy       2010-04-01, 13:07
- aha, tāds jau ir Apple mārketings. Vairs nevajag pat aptuvenu ideju par jaunu produktu. Pietiek, ja ir tikai baumas par tukšu miglu.
atbildēt
    kintu       2010-04-01, 13:03
- Vispār no Makiem ļoti atgrūž viņu uz hype balstītais mārketings. Viņu produkti nav slikti, pat labāki nekā konkurentiem un stilam arī nozīme, bet mārketings ir kā starp jauniešiem, kas domā, ka ir stilīgi lepoties ar zvanu melodijām, kuras viņi nopirks pēc gada utt.

Normālas kompānijas uztaisa inovatīvu produktu (lai arī beta versiju) un izlaiž to, lai visi var novērtēt. Apple pusgadu runā par to, cik viņu produkts būs foršs un nesalīdzināms, bet kad tas iznāk, tad jau viss satraukums ir noplacis un paliek tikai tāda tīņu tusēšanās. Ja cilvēki to laiku, kas veltīts vēl neesoša produkta apspriešanai, izmantotu jau esošu power funkciju apgūšanai, tad kopējais līmenis tomēr būtu daudz augstāks.
atbildēt
    Krišs       2010-04-05, 17:10
- Lai nu veicas. Bet, manuprāt, tomēr pilnībā nogalināt Finderi neizdosies.

Iedomājamies situāciju - lietotājs grib augšuplādēt dokumentu uz servera. Lai ļautu izvēlēties dokumentu, vienalga būs jāparāda kaut kādā veidā strukturēti faili.

Otra bēda - ko darīt ar failiem, ko izmanto vairākas programmas. Piemēram, ar iPhoto jau tagad nesaportu, kā ir pareizi - atveru bildi rediģēt ar Photoshop Elements. PSElements to parāda kā atvērtu no "kaut kurienes". Tagad jautājums, kur man saglabāt atpakaļ pielaboto bildi? Turpat mistiskajā "kaut kur" direktorijā vai tomēr zem Documents/Pictures pa tiešo? Šķiet, ka iPhoto varbūt pat mācētu sagremot PSD failu, bet kas notiek, ja apstrādes rezultāts ir tam nesaprotams?
atbildēt
       Jealousy >Krišs       2010-04-05, 17:33
- Strukturēšana ir lieka, ja ir search. Visi faili parādās vienā sarakstā, kā tas šobrīd ir ar fotogrāfjām iPhone.
atbildēt
          mxz >Jealousy       2010-04-06, 04:41
- Jā, dažreiz man liekas, ka spotlight (a ļa search) ir daudz labāks risinājums nekā Finder. Esmu pieķēris sevi bieži vien slinkojam lai failu atrastu caur katalogiem. Vienkārši uzmeklēju.
atbildēt
    mxz       2010-04-06, 04:38
- Izklausās pareizi. Es pats parasti sametu visu uz desktopa un tad pats tajā kaudzē vairs neko nevaru atrast. Kad lietoju iPhoto - zināju, kur bildes jāmeklē un, ka visas ir vienuviet. Tagad mēģinu bez un pats vairs neko savā "sistēmā" atrast nevaru.
atbildēt
    eJaunzems       2010-06-20, 04:11
- es tagad testēju tādu interesantumu kā Jolicloud. Netbuku os, ar Apple glanci.
[links]
Un tur zem pogas Desktop Switcher ir tāda štelle, ar kuru var pārslēgties no šī, vienkāršā skata, kur ir tikai aplikācijas, uz parasto, GNOME desktopa skatu. Interesanti.
atbildēt



Kakao.lv

jealousy

Mans vārds ir Kārlis.
Mans darbs ir Delfi.
Mans hobijs Kakao.
Šis ir mans blogs. Par visu.
Seko man @janitors

Viskas
Lietas
Kašķis
Foto
Kino
Help
Jautri


Kad tu iesi uz kino?
Drīz
Kaut kad
Nekad





Virszemes TV

^ brauc uz augšu ^

rss feed

Kakao.lv

Hosted by TunT.lv